Grundtips för en bra make up

För att din make up ska se bra ut hela dagen så finns det många grundläggande saker att tänka på, saker som många glömmer helt bort.


1. Tvätta dina penslar en gång i veckan, använd ett milt schampoo till dina penslar med äkta hår och diskmedel till de med syntethår. Låt dem liggtorka på en handduk tills de är helt torra. Låt dem aldrig stå och torka med håren uppåt! Då går fukten ner till limmet och stråna kommer att lossna.


Här är alla mina penslar. Det finns två dublettpar eftersom det finns
två sorters penslar (cencealerpenseln och den som heter Flaless face)
som jag alltid vill ha i nessecären och de andra
har jag i mitt penselbälte.

2. Håll din hud återfuktad! En make up ligger alltid bättre på en hud som är återfuktad. För de flesta räcker det att återfukta på morgonen och kvällen i samband med rengöring, men ibland kan det behövas lite extra under dagen. Då är det en bra idé att investera i en facialmist eller fuktspray. De flesta hudvårdsmärken har en, men min favorit kommer från Emma S. Den kostar drygt en hundralapp och håller hur länge som helst. Man bara sprayar mot ansiktet och låter den gå in och den går att använda över make up. Själv brukar jag spraya ca 2-3 gånger om dagen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0