Vegetarisk lunch

Min utmaning (att vara vegeterian i en vecka) går faktiskt helt okej. Om jag ska vara ärlig så gjorde jag ett litet snesteg här om dan och åt någr köttbullar, men förutom det så har det inte varit något kött alls! Jag är faktiskt förvånad över hur ibland lätt och ibland svårt det är att vara vegeterian. I måndags skulle jag och mamma göra lite ärenden i Lerum och äta lunch tillsammans, och det var inte lätt att hitta något vegetariskt! Sen i mataffären, om man nu ska hitta färdiga rätter, typ micromat, är det mer eller mindre omöjligt! Självklart finns ju Hälsans kök och andra företag som tillverkar vegetariska köttersättningar, men de tröttnar man på ganska fort märkte jag.
Men igår när jag var hemma hos Linnéa (där både hon och hennes mamma är vegeterianer) så fick jag testa på hemmalagad "vegemat" och gud va gott det var! Drar den slutsattsen att eftersom jag inte direkt är den duktigaste i världen på matlagning så hade jag kunnat göra det så mycket enkare, och godare, för mig. Fast ärligt talat så har det inte varit så svårt som jag faktiskt befarde och nu har mer än halva veckan gått! Rekomenderar verkligen fler att testa! nu blir det Potatis och purjolöksoppa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0