Spelrecention, Shaun White Snowbording



Ett spel som jag och pojkvännen har spelat en hel del den senste tiden är det här spelet. Det är helt beroendeframkallande!
En av sakerna som jag tycker allra bäst om är att det känns så fritt. Du kan göra och åka precis hur du vill, du kan till och med kasta snöbollar (och får poäng om du träffar någon).


I början tyckte jag att det var ganska svårt att styra och se logiken i hela styrningen, men det tog inte många försök innan det blev mycket lättare. Du kan göra många olika tricks med olika svårighetsgrader och som ger olika mycket poäng.


Tänkte ta upp lite positiva samt negativa saker med spelet:


+ Med rätt tv är grafiken minst sagt grym!
+ Friheten, som jag sa innan, du kan göra och åka nästan hur du vill
+ Fem olika destinationer att åka på
+ Stora och långa backar med många olika vägar att välja mellan
+ Du tjänar pengar på dina poäng och med de kan du köpa nya brädor och kläder
+ I alla backar finns det små utmaningar som du kan välja att göra, allt från att hoppa högst, mest poäng på en sträcka, snabbast fart m.m.

- Y-axeln går inte att ändra. Alltså, jag vill ha det så att om jag vinklar spaken neråt så går blicken uppåt. I detta spelet så går blicken uppåt om du för spaken uppåt. Vad jag har hittat så går det inte att ändra.
- Du förlorar ofta alla poäng du har om du ramlar.
- Lite svårt att lära sig i början

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0