Spelrecention: NHL 07



För en gångs skull så tänkte jag inte skriva om ett blodigt våldsspel, utan istället om ishockey. Ärligt talat, så tycker jag inte att bilderna som jag hittade från spelet, gör det rättvisa. Grafiken är riktigt bra! Stundvis kan man nästan glömma att det är ett spel och tro att det är vanlig tv, eller så är jag bara dum, hehe.

Jag tycker att själva sättet att spela är väldigt enkelt att förstå och lagen (finns amerikanska lag + nästan alla landslag) är realistiskt bra. T.ex. så är Sveriges målvakt sjukt bra och Canada är mer eller mindre omöjligt att vinna över. Nackdelen är väl att det är riktigt svårt att göra mål, även för den bästa spelaren (beror såklart helt på vilket lag du möter, men generellt) och att man inte kan styra målvakten om du inte ställer in så att du bara styr målvakten.

Det är kul att spela själv och med någon annan. Då kan ni alltingen spela med varandra eller mot varandra.

Möjligheterna är ganska stora, du kan alltingen spela en match mellan vilka lag som helst som är med i spelet, eller vara med i en turnering. Världsturnering eller amerikaska NHL. Även här själv, eller tillsammans med någon.

Dock blir spelet lite enformigt efter ett tag, så det är vad jag kallar för ett "periodspel". Du spelar det i två dagar i streck, helt fast, och sen blir det helt plötsligt tråkigt. Tills du, några veckor senare, upptäcker det igen. Och så börjar det om igen.


Pris: 329 kr (plus frakt) på Discshop.se

Betyg: 3/5




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0