Spelrecention: Halo Reach


Har precis spelat klart ännu ett spel. Dock så kan man väl säga att jag har börjat spela Halo-spelen i fel ordning. Det finns ju tre andra tidigare spel i just denna storyn. Och jag började med detta. Men jag har fått höra att det här spelet binder ihop storyn i de tidigare spelen väldigt bra.
Många olika vapen som alla fungerar bra på sitt sätt. Det som störde mig lite var att det bara gick att sikta med vissa vapen. Självklart är det kanske onödigt att kunna sikta på vissa närstridsvapen, men att man kan sikta hur lätt som helst med en pistol, men inte med det vanliga geväret (som är standardvapet) tycker jag är lite konstigt.
Under hela spelet kan man (om man hittar symbolerna) använda sig av "specialförmågor", så som att springa extra fort, kunna aktivera en stor sköld alltingen för en själv eller hela gruppen, jetpack eller kunna göra en klon av sig själv som fienderna skjuter på istället.
Förutom det är vapnen lättmanövrerade och banorna är relativt varierande och roliga. Filmerna mellan banorna är ockås väldigt bra och välgjorda.
STORT plus är att man kan spela 4 stycken på kampanjen.


Priser
: Kostar 549 kr på CDON.com (plus frakt)
Slutligt omdömme: 4/5
















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0