BeautySchool, Make up Del 5

Steg 5, rouge

Rouget ska du vara väldigt försiktig med, särskillt om du har solpuder under. Det blir lätt lite för mycket.

Det finns tre olika sorters rouge, med olika egenskper, mouse-, creme- och puderform. Jag hittade väldigt dåliga prisuppgifter till de produkterna som jag kommer att skriva om, så jag kommer inte att skriva med något pris.






Puderrouge
Detta är den formen som jag använder mest.  Det är ofta den sortens rouge som håller längst och är drygast. Applicera med en rougeborste. Tänk på (samma sak som med solpudret) använd först lite för lite och bygg sen på det. Använd inte massa på en gång, då blir det väldigr svårt att få det nytt.













Puderrouge från Clinique


Mouserouge
Det är lätt att skaffa naturligt rosiga kinder med en mouserouge. Resultatet blir ofta naturligt och det är lätt att applicera. Använd svamp eller fingrarna.


Mouse rouge från Mabelline






Cremerouge
Vill du att det verkligen ska synas att du har rouge och verkligen få de där härliga kinderna som ser ut som att du varit ute i kylan hela dan. Då är cremerouge något för dig. Den appliceras på samma sätt som mouserouget, men får en lite skrapare och tydlgare färg.

Kommentarer
Postat av: julia

Fin blogg !

Hur mår du idag ? ;)

2010-10-29 @ 19:21:34
URL: http://juliaofsweden.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0