BeautySchool, Make up Del 2

Steg 2, concealer

När du har smörjt in ansiktet med ett tunnt lager primer så är det dags för produkten vars huvuduppgift är att täcka över det som du inte vill visa, t.ex. finnar, röda partier, mörka ringar, ytliga blodkärl m.m.

Det råder lite olika meningar om man ska ta på concealer före eller efter din foundation, jag säger, gör så som det blir bäst för dig. Men min åsikt är att cencealern är till för att täcka, foundationen ska jämna ut kanterna efter concealern.

Det finns många olika typer, konsestenser, täckgrader och teckniker med cocealer och allt handlar om att använda produkten under en tid för att verkligen lära dig den och bli duktig med den.

Sen finns det ju såklart väldigt många olika sett att applicera. Olika metoder fungerar olika bra på olika människor, så testa dig fram. Men använd aldrig fingrarna rakt ner i concealern!!! (Om du har concealern i en burk) Vill du använda fingrarna så ta först en spatel och ta upp concealern och sen fingrarna. Tvätta sen av spatlen. Andra sett kan vara att använda svamp eller pensel (syntetpensel ger ofta bäst resultat).

I detta inlägget tänkte jag faktiskt inte lägga ut några andra allternativ eftersom jag tycker att de två som jag skriver om är riktigt bra och kan fungera för alla! Dessutom är de redan i två prisklasser.

Till mesta del så använder jag en tre-tons-concealer från Viva La Diva. Den finns i väldigt många nyanser, beroende på vilken hudfärg du har. Tror att min är den näst ljusaste. Jag använder en syntetpensel för at applicera den. De två hudfärgade är till för finnar, ytliga blodkärl eller likanande, och den gula är till för mörka ringar. Dock använder jag inte den eftersom jag har en annan concealer för det.
Den täcker väldigt bra och ger ett väldigt naturligt resultat. Jag brukar först täcka exempelvis finnen och sen använda en torr pad för att ta bort det värsta av kanterna, resten tar foundationen bort.

Pris: Ca 75 kr på Kicks och Åhlens



Min andra concealer är flytande och heter All About Eyes Concealer, kommer ifrån Clinique. Som namnet antyder så är den endast till för ögonen. Jag brukar använda den när jag har sovit dåligt och det kanske syns något. Täckgraden är medel, men den ska inte behöva vara högre för ögonen, så jag tycker att en fungerar väldigt bra. Jag använder fingrarna för att jämna ut den. Den absoluta största fördelen med den är att den är ofattbart dryg!

Pris: Kommer inte riktigt ihåg, men tror att den kostar ca 150 kr på Kicks och Åhlens

Kommentarer
Postat av: Anna

Jaaa,visst var de söta!:) Åh på tal om concealer så behöver jag verkligen investera i en ny!har du tips på någon bra prisvärd?

2010-10-13 @ 14:09:54
URL: http://heartroll.blogg.se/
Postat av: Linnéa

Finns bara två färger utav den concealern, en neger och en vit, du har denvita, samma som jag!

2010-10-13 @ 14:36:49
Postat av: Amis

Fin blogg =)

2010-10-13 @ 19:15:22
URL: http://www.metrobloggen.se/amis
Postat av: lucke

Tjenare, hänt idag då? :P

2010-10-13 @ 20:20:14
URL: http://modegrabben.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0